maandag 15 december 2008

Kerst krans knutselen

Wat is dit?


Dit is een kerstkrans die je met peuters of kleuters kunt maken.

De thema is kerst en past nu helemaal is de sfeer. Zo ga je te werk, op de bron die ik helemaal onderin vermeld kun je het knutsel idee vinden. Hier kun je een voorbeeld uitprinten. Neem het over op stevig, groen karton. Beplak de kerstkrans met allerlei soorten materiaal zoals stukjes alluminiumfolie, mos, dennenappels e.d. Uit geel papier knip je allemaal kleine sterretjes en uit rood papier knip je kleine belletjes, deze plak je ook op de krans. Je kunt de krans zo mooi (en vol) maken als je zelf wilt. Laat het dan drogen. Eventueel kun je er nog dunne slingers van crêpepapier in hangen. Als laatste maak je van kerstlint een ophanglus en dit bevestig je aan de kerstkrans

Dit heb je nodig:
- groen karton
- geel/rood papier
- lijm
- lint
- schaar
- nietmachine
- alluminiumfolie mos, dennenappels etc. verf

Waarom heb ik voor dit werkje gekozen?
Ik heb hiervoor gekozen omdat het bijna kerst is en dat ik jullie ideeën mee wil geven van wat je zoal met een peuter of kleuter kunt doen. Tevens heb ik hier voor gekozen omdat kinderen het geweldig vinden om met allerlei soorten materialen te werken. Ook kunnen ze hier hun eigen fantasie bij gebruiken om het te versieren. Zo krijg je van elk kind een verschillend werkje dat de boel zal versieren!

Bron: http://members.home.nl/knutsel2/kerst3.html#kerstkrans

1 reacties:

Febe; 18 december 2008 om 19:28  

Hee zakiya,

Deze kerstkrans vind ik echt een leuk idee! Je hebt gelijk dat kinderen hun fantasie hierin kunnen geven. En ik weet uit ervaring dat kinderen het prachtig vinden om met allerlei soorten materiaal te werken. Deze activiteit zou ik ook wel met de kinderen doen.

Groetjes Febe

Recente Berichten