maandag 26 oktober 2009

Hebben vrouwelijke leidsters een slechte invloed op jongens?

Ik heb laats gehoord dat er meer mannelijke begeleidsters aanwezig moeten zijn op een dagverblijf. Ik vond dit wel interessant en ging hier op in, ze vertelde me dat dit een slechte invloed had op de jongens die hier verbleven. Je ziet vaak vrouwelijke begeleidsters, deze zijn natuurlijk anders als jongens ingesteld. Jongens hebben andere interesses ze houden bijvoorbeeld van; voetballen, stoeien, met auto's spelen etc. En meisjes houden van de poppenhoek, verkleedpartijen etc. Wat ik hiermee wil zeggen is dat jongen niet echt de gelegenheid krijgen om jongens dingen te kunnen doen en meer vrouwelijker worden kwa gedrag en interesses. Wat vinden jullie hiervan, mee eens of juist niet??

2 reacties:

Noëmie 26 oktober 2009 om 19:53  

Hey! Op het kdv waar ik nu stage liep daar was vorig jaar een stagiaire op de andere locatie op de BSO en daar waren ze super blij mee want de jongens vonden dit zo leuk. Door redenen is hij gestopt en dat hoor je af en toe nog wel van de leidsters dat ze dat erg jammer vinden want de jongens hadden veel plezier met hem om de ' jongens dingen ' eindelijk eens te delen met een jongen. Ik vind het dus wel goed dat er jongens komen in de kdv!

Kinderen 21 november 2009 om 09:55  

Toch wel he....
Ik denk toch dat ze meer mannelijke medewerkers moeten aannemen, dit zie je veelte weinig.

p.s. bedankt voor je reactie

Recente Berichten