zaterdag 11 oktober 2008

Hoe ga je als stagiaire handelen?

Je bent samen met een leidster en een groep van zes kinderen buiten aan het spelen. Op een gegeven moment loopt de leidster naar binnen om wat telefoontjes te plegen. Maar op het moment dat ze weg is valt er een kind, ze is hard gevallen en heeft zich erg geblesseerd. De leidster komt maar niet terug. En er komen kinderen bij het meisje kijken ze raken een beetje in paniek.

Wat doe je nu: Loop je weg om hulp te halen? Ga je hulp roepen? Of blijf je wachten tot er hulp komt? Laat weten wat jullie in deze situatie zouden doen. Kijk niet alleen naar mijn voorbeelden, maar kom met meer ideeën.

3 reacties:

Febe; 12 oktober 2008 om 18:57  

Een stagiare mag nooit buiten alleen staan met 9 kinderen.
maar,
Ik zou naar het meisje toe rennen en kijken waar ze precies pijn heeft. Vragen waar ze pijn heeft, kinderen kunnen dat heel goed zeggen. Als het kindje zelf op kan staan en geen bloed heeft til ik haar op en troost ik haar. en wacht ik buiten op mijn begeleidster en vertel aan haar dat ze gevallen is. Stel ze heeft bloed op haar hoofd of een hele dikke bult, zou ik tegen een kindje zeggen kun je snel even (naam) v/d begeleidster noemen ophalen, zodat ik hier kan blijven bij het kindje.
ik kan niet weglopen want anders zijn de andere kinderen helemaal alleen. Kinderen van 3 jaar kunnen goed een boodschap overbrengen.

Febe; 14 oktober 2008 om 11:56  

Bedankt nog voor je reactie!

Ja het gebeurt wel dat je (als) stagaire helemaal alleen staat.
Je hoopt gewoon dat er op dat moment geen kinderen vallen die zich erg kunnen bezeren. Je probeert zoveel en goed mogelijk op te letten.

Noëmie 3 november 2008 om 19:42  

Hey!
Als stagaire zou ik het kindje helpen, uiteraard, het lijkt me dat iedereen dat wel zou doen. Ik zou het kindje eerst geruststellen en vragen aan het kindje hoe het is gebeurd dat het zo hard is gevallen. Kijken naar de wond hoe erg het is even even onder koud/lauw water doen. Ik zou de rest van de kinderen zeggen dat ze gewoon moeten doorspelen en niet zo in de buurt blijven bij het kind dat is gevallen.

Als de leidster terug komt vertellen wat er is gebeurd.

Recente Berichten