zondag 19 oktober 2008

Mijn mening over buiten spelen

Ik heb een bericht geplaats op 8 september en mijn vraag aan jullie was: Op welke leeftijd laat je een kind alleen buiten spelen? Hier hebben 4 mensen op gereageerd ook wil ik jullie erg bedanken! Aan de hand van de achtergelaten reacties heb ik een mening kunnen vormen.

Mijn mening is geworden: dat je het kind eerst erg goed moet kennen omdat je op basis van deze gegevens weet of het kind er al aan toe is of juist niet. Natuurlijk blijf je altijd risico lopen dat er wat ergs buiten kan gebeuren, maar dit kun je moeilijk voorkomen. Tevens moet je de buurt goed kennen want als het een drukke buurt is waar veel auto's rijden en geen speelplaats is, dan zul je het kind ook niet zo snel alleen buiten spelen.

Uiteindelijk heb ik besloten dat je een kind niet zo snel op de leeftijd moet beoordelen of het kind nou wel of niet buiten mag spelen, maar dus of de bovenstaande gegevens. Als het kind voldoende is ontwikkeld en de buurt veilig genoeg is, dan denk ik dat je het kind op z'n zesde of zevende alleen buiten kan laten spelen.

0 reacties:

Recente Berichten