maandag 8 september 2008

Is 24-uurs opvang goed voor een kind?

Er zijn kinderdagverblijven die kinderen en baby's 24 uur opvangen.
Dit wilt niet zeggen dat kinderen daar de hele dag moeten verblijven, maar helaas gebeurt dit wel. En dat vind ik erg sneu voor de kinderen, niet dat ze hier niet goed worden verzorgd, maar meer omdat ze hun ouders niet regelmatig zien. Ook is uit onderzoek is gebleken dat het niet goed is voor de persoonlijkheid van de baby om veel in de 24 uurs opvang te zitten. Ik vind gewoon dat ouders die voor een kind kiezen er ook tijd voor moeten maken. En ik ga ervan uit dat ouders van te voren goed nadenken om een kind te nemen en wat hier de consequenties van zijn.

Hoe denken jullie over 24-uurs opvang?
Is dit goed voor een kind of juist niet?

5 reacties:

Noëmie 8 september 2008 om 18:44  

Mijn menig hierover vind ik het nogal raar dat ouders hun kind hier (misschien) voor kiezen. Ze kennen straks hun eigen kind niet eens meer en met wat ze allemaal wel en niet kunnen. Wat ze wel en niet willen, wat ze leuk vinden en niet leuk vinden noem maar op..

Ik zelf zou later echt niet mijn eigen kind 24uur in een KDV stoppen want vind het dat ze dan maar geen kind moeten nemen.

Rachel Damhuis 10 september 2008 om 18:37  

Dit is een onderwerp wat vaak aanbod zal komen en veel verschillende meningen zal hebben, zelf vind ik persoonlijk dat 24uurs zorg voor je kunt niet goed is. Vooral slapen vind ik het belangrijk dat ze in hun eigen bedje slapen. Zelf zal ik later ook niet doen. Maar voor ouders die nachtdiensten hebben is dit wel handig en kunnen ze de kinderen naa rhet kinderdagverblijf brengen en dan 'smorgens weer ophalen..

Antoinette Engbers 11 september 2008 om 00:08  

Ik ben het met Rachel eens. Ik denk dat niemand ervoor kiest om zijn/haar kind naar de 24 uurs opvang te brengen maar je zal maar een alleenstaande moeder zijn en van je beroep stewardess of verpleegkundige of arts. Als je dan ook nog geen familie in de buurt hebt wonen die af en toe op willen passen, dan wordt het wel heel erg moeilijk.

-Bahar Yilanci- 7 oktober 2008 om 16:52  

Ik vind 24 uurs opvang niet goed voor een kind. Zelf zou ik hier absoluut niet voor kiezen.
Het kind moet zijn ouders beter leren kennen dan de begeleider(s) bij 24 uur opvang.
Je krijgt niks mee van wat je kind doet, welk woordjes hij/zij al kan uitspreken enz.
Misschien moet je maar soms vooruitdenken of je kinderen wel of niet moet nemen!

Patricia 8 oktober 2008 om 09:22  

Ik vind 24-uurs opvang opzich best wel goed eigenlijk. Stel je voor dat ouders zeer onregelmatige uren draaien op het werk? Dan weer overdag, en dan weer 's nachts. dan heeft het kind een plek nodig waar hij/zij fatsoenlijk kan slapen en dat er iemand op hem/haar let als de ouders weg zijn.

Recente Berichten