donderdag 18 december 2008

Mijn mening over hoe je moet handelen bij een ongeval

Op 11 oktober heb ik een bericht geplaatst van hoe jullie zouden handelen als je alleen in een groep staat en er een kindje valt die zicht blesseert. Ik denk er wel eens aan van stel nou dat mij zo iets gebeurd, wat moet ik dan doen? Want ik vind het nogal lastig van hoe je nou precies moet handelen als dit ooit zal gebeuren, vandaar dat ik jullie dit heb gevraagd. Ik vind het altijd fijner om te weten van hoe anderen ook zouden handelen en zo dus een beeld heb van wat ik ongeveer kan doen in dit soort gevallen.

Hoe zou ik nu handelen: ik zou zeker bij de groep blijven en naar het meisje toelopen en nagaan van wat er is gebeurt. Als er kinderen komen kijken zal ik ze zeggen dat ze door moeten spelen en ze gerust stellen. Als het meisje gewond is dan zal ik naar de deur lopen en dan hulp gaan roepen of een kind naar binnen sturen voor hulp zoals Febe al zei, maar dat hangt ervan af van hoe erg het is. Als het heel erg is kies ik toch eerder om bij de deur voor hulp te gaan roepen en als er niemand komt zal ik naar het dichtstbijzijnde lokaal heen lopen en daar dus voor hulp vragen. Want ik vind dat elk minute erg kostbaar is in dit soort gevallen. Wel is het zo dat de kinderen dan enkele minuten alleen zijn maar dat is beter dan daar een half uur wachten, want je weet niet wanneer de leidster terug kan komen....

Op mijn bericht heb ik drie reacties gekregen, hiervoor wil ik diegene bedanken!
Door hen hem ik een betere beeld gekregen van hoe ik moet handelen.
Dit is mijn mening en ben benieuwd hoe jullie over mijn mening denken, is het niet goed dan hoor ik het graag!

0 reacties:

Recente Berichten