maandag 4 januari 2010

Activitiet; Kerstboom

Het lokaal was erg kaal tijdens de kerst, dus vond ik dat het opgevrolijkt moest worden. Ik heb op internet gezocht naar knutselideeën en vondt een kerstboom.

Ik heb dit natuurlijk uit moeten werken en heb me uiteindelijk goed voorbereid.
Tijdens de activiteit heb ik samen met de kinderen de spulletjes op tafel gezet.

Wat we nodig hadden was: groene verf, stevig papier, platte bakjes, verfschortjes en natuurlijk een ruimte waar je de activiteit kunt uitvoeren.

Wat is de bedoeling van de activiteit?
De kinderen moesten de handen in de verf drukken en vervolgens op papier stempelen.
Dit mochten ze meerdere malen herhalen, hoe meer groene handjes hoe beter!
Ik heb dit laten drogen en vervolgens uitgeknipt. Totaal had ik ongeveer 25 handjes.
Deze heb ik op een groot vel papier geplakt in de vorm van een kerstboom. Onder een lange rij met handjes en hoe hoger je komt hoe minder handjes je op moest plakken. Uiteindelijk heb ik op de top een zelf gemaakte ster geplakt. (van een kindje uit de groep)
De kerstboom zag er super mooi uit en vrolijkte alles op!

Een variatie hierop kan zijn: Zelf kerstballen maken voor in de boom


0 reacties:

Recente Berichten