zondag 24 januari 2010

Zo denk ik er nu over: Verticaal of Horizontaal?

Ik heb laats een bericht geplaatst met de vraag; wat jullie van verticale of horizontale groepen vinden. En wat jullie ervaringen hierin zijn. Hier heb ik twee reacties op gekregen met nuttige informatie. Ik heb er natuurlijk goed over nagedachte en toevallig kwam dit onderwerp ook op stage aan bod.

Wat is mijn conclusie geworden?
Ik vind persoonlijk werken in verticale groepen het fijnst, ik hou ervan om met baby's en met wat oudere kinderen te kunnen werken. En die mogelijkheid krijg je dus in verticale groepen. Wat ik wel vind is dat kinderen in een horizontale groep meer aandacht krijgen. Als je bijvoorbeeld een drukke dag hebt, dan heb je niet genoeg aan drie leidsters. Vaak krijgen de baby's dan minder aandacht. Natuurlijk krijgen ze wel de juiste voeding binnen en gaan ze optijd naar bed etc. Maar die extra aandacht is er vaak niet omdat er handen te kort zijn. Als je dus een horizontale groep hebt dan heb je de zelfde leeftijdscategorie en kun je je daar volledig op richten. Wat me dus het beste lijkt zijn Horizontale groepen.

0 reacties:

Recente Berichten