zondag 10 januari 2010

Wat moet je doen bij een ongeval?

Ik was laatst op stage. De dag begon net als elk andere dag. Kinderen gingen naar bed en kwamen uit bed. Samen aan tafel zitten om brood te gaan eten. Alles ging zo z'n gangetje totdat we merkten dat er iets niet klopte aan een kind die net uit bed was gehaald. Hij hing er maar een beetje bij en werd steeds slapper. Hij at niet en hij werd steeds bleker in z'n gezicht. Dit klopte dus niet en hebben ingegrepen. Een collega nam hem in haar armen en een andere collega belde gelijk zijn moeder op. De moeder van het kind kon pas over een half uur vertrekken van haar werk. Op het moment dat mijn collega de telefoon ophing zagen we dat het kind weg was gevallen, we kregen geen contact met hem en hij reageerde nergens op.

We hebben de baas erbij gehaald en die zei dat we naar de dokter moesten gaan, die zich naast het kdc bevind. Maar die was er helaas niet, we besloten om met hem naar het ziekenhuis te gaan. De twee vaste leidsters gingen met hem mee, ik bleef over met een invalkracht.

Dit was best wel pittig, want ik was natuurlijk wel in shock en moest de groep overnemen. Na het eten heb ik de kinderen die naar bed moesten verschoond en in bed gestopt. Ik heb ervoor gezorgd dat een kind zijn medicijnen op de juiste manier en de juiste hoeveelheid binnen zou krijgen (baas bij geroepen). Waar ik ook op moest letten was dat de kinderen zich veilig bleven voelen in de groep en niet veel van de spanning mee zouden krijgen. Al met al een drukke beangstigende dag, waar ik uiteraard heel veel van geleerd heb!
Met het kindje gaat het gelukkig goed, hij heeft een dagje in het ziekenhuis moeten blijven ter controle. Maar ze hebben niks gevonden en is dus de volgende dag naar huis gestuurd...

2 reacties:

Noëmie 11 januari 2010 om 14:25  

Zo wat heftig zeg!
Hoe oud was het kindje als ik vragen mag..
Gelukkig dat het nu wat beter gaat met het kindje ofniet!!

Kinderen 12 januari 2010 om 20:32  

Hij is anderhalf.
Inderdaad, ik ben zeer blij dat alles nu goed met hem gaat!

Recente Berichten