maandag 4 januari 2010

Zwartepiet spelen

Ik heb op 4 december als Zwarte Piet moeten spelen. Dit was een hele ervaring en best wel eng. We hadden met de leidsters van te voren overlegd over hoe en wat we zouden gaan doen. Uiteindelijk ben ik in m'n eentje een groep binnen gegaan en heb ik de kinderen moeten vermaken. Als tip had ik meegekregen dat ik niet te druk moest doen maar juist rustig, omdat dit voor de kinderen nogal eng en nieuw is. De kinderen keken me verbaasd en ook wel vrolijk aan. Natuurlijk zaten er ook wat kleintjes tussen die begonnen te huilen. We hebben samen liedjes gezongen en gedanst verhalen verteld etc. Vervolgens moest ik de kado's uitdelen en heb ik afscheid genomen.

Ik was erg bang dat de kinderen me zouden herkennen, maar dit was gelukkig niet gebeurd. Wel vroeg een jongentje mij een week later of ik Piet was. Ik keek er verbaasd van en ontkende het. Ik vond het erg leuk om te doen!!

0 reacties:

Recente Berichten